lite ögon å sånt



Vi använder mist make up på jobbet, idag körde jag en väldigt basic typ "ut å fika med kompisarna-make"
Vanligt underlag (daycream, concealer, foundation och puder), browshade för att forma brynen.
På ögonen körde jag en ljus highlighting bas å på inre halvan av ögonlocket guld glitterdust, yttre halvan koppar glitterdust och highlighter under bryna körde jag vitt glitterdust (självklart suddas de olika skuggorna samman så det blir snygga övergångar) Under nedre fransraden tog jag en väldigt tunn linje med koppar glitterdust å sen svart mascara på fransarna.
På kinderna körde jag skuggning alldeles under kindbenet med en naturalrouge (typ solpuder) och sen på övre delen av "kindäpplena" tog jag samma highlighter som jag använde som bas på ögonen. Kinderna fixeras sen med puder.
Läpparna körde jag ett enkelt "bubbelgums-rosa" gloss på, dock vart det kvar på jobbet så inte med på bilderna.

Fast tydligen vart det en "ett glas vin med polarna-make" så nu ska ja nog byta byxor å dra mig ner mot stan (sandviken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0