lördag igen

veckorna bara svischar förbi! Idag har det varit jobb på schemat, roligt som vanligt! Är så glad att ha ett yrke som man trivs med! Annars är det nog inte nåt speciellt som hänt de senaste dagarna, har varit ok väder iaf så mkt tid har tillbringats ute (desto mindre med städning inne).
Nu ska ja snart iväg å köpa lite frukost till morgondagen, en pizza till K och hyra en rulle.. Egentligen är ja sugen på en gammal en (300) men antar att ja blir nedröstad..
Till morgondagen hoppas vi på solsken å massa ork å lust till städning!

Kors i taket!

Hade en superskön slappkväll igår.. titta på en skitdålig film men robert downey jr va ju me så då fick d bli den. Sen när gubben kom hem kom han å satte sig framför dumburken tillsammans med mig å småsnackade.
Just nu håller jag på med dagens lunch (å matlåda) som blir flygande jacob med couscous.
Sen väntar väl lite tid ute i finvädret tror ja nog!

kväll

Så är snart (min iaf) måndagen förbi.. Skönt med kvälls-promenad och efter det lite handling. Upptäckte att det är väldigt folktomt på affären så här "mitt i natten".
Önskar att det fanns lite energi kvar i min slitna kropp, man har ju tyvärr inte hur mkt som helst. Just nu spenderar ja min på vardagsgrejer:tvätt, disk, matlagning, handla, vovven, familjen, jobbet.. Den där plus-energin som man har till förfogande känner ja att jag gärna hade användt lite av till att städa upp bombnedslaget som vi kallar hem men måste tyvärr erkänna att (försök till) viktnedgång och förkylning äter upp allt! Sorry K, lovar att kompensera så fort jag hittar lite extra i nåt hörn av kroppen! :)
Jaja, tar å samlar på mig lite ny till morgondagen med: hårdbrömackor med messmör, en kopp mint-te med honung och ett gigantiskt glas med loka!
Just ja.. Måste leta tel.nr. till partyt innan, men det bör väl gå snabbt!

Men d e ju den här storleken man satsar på att komma tillbaka till så d e bara till å ligga i med träning å maten!!

Så svoooschade helgen förbi..

Återigen är det måndag, har inte en aning om vad som händer med helgerna! Den här helgen har vi ganska precis gjort ingenting å det har varit helt underbart!
Så vad gör man då en vårdag som denna; ja satte en prinsessa i sulkyn, en på cykeln å tog vovven i kopplet och letade oss ut i solskenet! Vart en 4km-promenad med några stopp för plockning av tussilago +lek av puh-pinnar. Nu har vi fått i oss lite mat å nellie leker med kompisar å ja försöker samla energi för att städa å handla.. Gubben jobbar eftermiddag så vi blir själva här hemma.
Ikväll tror ja att det väntar en powerwalk med grannfrun, är så skönt att komma ut å andas en sväng när man är färdig med nattning å sånt!

Kom ut i kvällsregnet och insåg att jag or...

img_6807 (MMS)

Kom ut i kvällsregnet och insåg att jag orkade inte gå med vovven så det fick bli en snabb å kort löpvända på 2km.. När vi kom ut från tomten "mötte" vi den här familjen som va ute å spatserade..   Har insett en sak; jag är en otroligt lyckligt lottad person. Jag är gift med världens bästa man, åtminstone är han det för mig! Vi har två underbara och älskvärda döttrar.. Jag har många underbara syskon som jag älskar, både mina och k's.. Jag kan mkt väl ha det roligaste jobbet med åtta arbetskamrater som alla är väldigt trevliga och de förgyller verkligen mina dagar på salongerna. Vi har underbara vänner som vi har super-roligt tillsammans med oavsett vad vi tar oss för! Å som om det här inte är tillräckligt så har jag dessutom inte bara ett par utan två underbara föräldrar som skämmer bort oss så mkt de bara kan och alltid ställer upp! Min mor å far som jag älskar kommer springandes närhelst jag behöver hjälp, spelar ingen roll om det gäller barnpassning, hundhjälp lr skjuts lr vad somhelst! Å likaså är det med mina svärföräldrar! Tänk att vi båda två har haft turen att "få" föräldrar som skulle ta ner månen åt oss om de kunde! Vi är verkligen "blessed" min lilla familj och jag hoppas att alla runt omkring oss vet att de är uppskattade och älskade!


Hemkommen från jobbet..

Har idag jobbat inne på Agaton, roligt som vanligt! Gjorde en färgning som tog lång tid men ja vart sjukt nöjd med den så det var det värt.. Tror även att kunden vart det :p
Har nyss tillbringat en halvtimme i soffan å myst med största tjejen å gubben, lilltjejen sov redan när ja kom hem. Nu blir det till att stassa om till promenadkläder å ut med vovven, lär nog bli en lång idag eftersom det inte blev nån brottning.. Men det är ju snart helg så då hinner vi nog med nån match iaf :D
Efter promenaden med vovven väntar en hel veckas tvätt på mig nere i tvättstugan.. Övergår mitt förstånd hur en familj på fyra (två vuxna å två barn) kan få så mkt tvätt. Bådar inte gott för framtiden, låt oss säga runt tonårstiden för tjejerna :p
Måste bara nämna att denna skiva är vad som snurrar i iPhonen just nu på mina promenader



pepp-bild

Önskar att ja kände mig såhär ljuv idag, gör dessvärre tyvärr inte det..
Önskar att jag kände mig såhär ljuv idag, gör dessvärre tyvärr inte det..


Tisdagkväll..

Oj, vilken dag! Började med nån sorts mag-åkomma på förmiddagen på Stora lill-tjejen å sen mig.. Sen framåt eftermiddagen när man började känna sig någorlunda så började lingonveckan.. Försökte då trotsa värken med en kvälls-promenad med vovven.. Gick sådär måste ja säga. Lill-tjejen har fortfarande feber så hon blir hemma från dagis å ja blir hemma från jobbet för att bli riktigt fresh å inte smitta massa folk..

Läste nyss på aftonbladet att Fergie tydligen ofta blir "blogg-mobbad" över att hon skulle vara ful.. Kan bara kommentera det med; vart!?!
Personligen tycker ja att hon på d flesta korten är skitsnygg! Det är väl bra tur att smaken är som baken, tänk va tråkigt det varit annars om alla gillat samma sorts människor..
Jag tycker om starka personer, sen kan deras utseende skifta rejält.. För mig är det nog inte sånt som räknas; tråkigt nog är ja en sån som struntar fullständigt i vilket märke det är på kläderna, eller skorna or whatever.. Huvudsaken är väl ändå att de sitter bra på den som bär upp dem!

Med detta kastar ja in handduken för idag å sätter mig i soffan bredvid gubben å klagar lite över min mensvärk så kanske man kan få bli lite smekt på ryggen ;p (om du läser det här K så;ja älskar dig *flirt,flirt*)

Har återupptagit lite teckning.. Har dock ...

img_0615 (MMS)

Har återupptagit lite teckning.. Har dock inga riktiga grejer kvar så det fick bli en snabbskiss med nellies blyertspenna :)


Tråkigt väder idag.. Har snöat hela dagen....

img_0044 (MMS)

Tråkigt väder idag.. Har snöat hela dagen. Min dag har varit ganska slapp, varit hemma bortsett från en löptur på 3km å en tripp till affären. Här hemma börjar badrummet ta form så förmodligen blir det in med möbler redan nästa helg! Längtar så, å då kan ja å K börja me gymmet! Ser fram emot att kunna köra ett pass för att sedan krypa ner i bubbelkaret :D Igår tog ja å K fram mattan igen å körde en match, är skönt att få göra av med lite energi.. Nu väntar läggning av tjejerna och sen slappning i soffan, en promenad me vovven ska in däremellan oxå.


Vilken dag! Underbart väder, nu har man ve...

img_6807 (MMS)

Vilken dag! Underbart väder, nu har man verkligen hopp om sommaren ;) Det va nån som sa att tre bakslag kommer innan det blir riktig vår, jag har räknat till två hittills i år så då e d bara ett kvar nu ;) Jag är ju en obotlig optimist så det tror ja stenhårt på.. Är påskafton idag, här hemma frossar vi i mys å godis. Åtminstone mer godis än vi brukar ha. Får bli hårdkörning med förbränning efter helgen. Igår va vi på Ikea och införskaffade efterlängtade rullgardiner, nellie valde mat så det vart McDonalds.. Sen va det lite rust som pågick här hemma å avslutade kvällen med soffmys, först med tjejerna å sen med en pizza å gubben. Idag har det varit fönstermålning, lek med tjejerna å rust. Dagens mat vart ungsstekt fläskfilé å potatisgratäng, mums! Dagen avslutades lika som gårdagen minus pizzan. Imorgon väntar en tur till Gävle för att kolla tvättställ å sen mat hos svärmor och svärfar.. Sen ska nog ja å älsklingen ta oss en match på mattan, skulle egentligen ha tagit en idag men ja e alldeles för slö så hela kvällen tillbringas nedbäddad i soffan..


RSS 2.0