Danny MacAskill

Gubben visade mig nyss detta klipp, ganska säker kille..


rullar framåt

Idag fick jag hem papper från skatteverket så nu börjar det närma sig! Tycker att det är jättekul och ser verkligen fram emot detta.. Mitt topp-humör fortsätter att hålla i sig så det är ju bra (åtminstone för folk runt omkring mig). Imorgon blir det hotellfrukost med jobbet och sen kurs innan "vanliga" arbetsdagen startar.



min brors "gäng"


Humöret på topp

Idag är humöret verkligen på topp, fick lyssna på bra musik igår (åtminstone Raised Fist var bra!), vägde mig igår så nu har jag endast 2kg kvar till mitt mål vilket innebär att jag hittills har minskat 38kg och idag har jag haft en väldigt kall och trött dag på jobbet men trots detta har jag haft tokroligt som så ofta annars (älskar det faktum att jag efter en jobbdag har ett stort flin på läpparna, som större delen av tiden beror på mina underbara arbetskamrater!)..
Som om inte allt detta är tillräckligt så får jag dessutom komma hem till mina underbara döttrar och min otrolige make och bara njuta av vår tillvaro så trots att det är lite stökigt i köket idag så tänker jag absolut inte under några omständigheter som helst förstöra mitt trevliga humör med städning (såvida inte den där hustomten behagar att dyka upp här i knutarna snart så gissar jag med största sannolikhet på att oredan finns kvar imorgon oxå).


Bilder från Raised Fist spelning på Get Away i somras, måste säga att publiken var bättre då men musiken densamma igår. Är alltid kul att bevittna duktiga artister!






laddar inför kvällen


Skön musik en slapp lördag som denna


julparty

Idag ser jag tydligen ut som ett vrak, antar att det är så man ser ut vid en bakfylla. Upplever just nu min första bakfylla någonsin och kan säga att det är ju inte nån höjdare men ja hade iaf tokskoj igår..
Åt julbord på furuviks brygga, jag åt bara fisk men den var jättegod. I dryckesväg var det vitt vin som gällde och kan nu konstatera att fem glas är ett par glas för mycket för mig.



Sen drog jag och min partypolare vidare till heartbreak för en helkväll med dans, vilket alltid är lika roligt!




Å här e en bild på finvädret idag


Paket på bordet!

Idag när jag kom hem från jobbet hittade jag dessa skönheter i ett paket på bordet:








Behöver jag ens säga att jag är nöjd!?!

Har nu tillbringat tre timmar inne på verksamt, känns som jag är inne där varje kväll nästan! Men nu så är allt iväg iaf så det är bara till att vänta..

Nu blir det förberedelser inför morgondagen som lovar jobb, julbord, party och dans.

Just another day

Idag var det utvecklingssamtal på förskolan på schemat och det gick ju bra. Kvällen spenderas här bredvid min största älskling (vilken tur jag har som har så många!) med lite slappsurfning blandat med nyttosurfning.
Måste erkänna att just nu har jag absolut ingenting att klaga över: känner mig helt tillfreds med mitt liv och vår tillvaro och det kan jag lova att är en underbar känsla. Jag förstår nu begreppet "svävar omkring på rosa moln" för det måste vara det jag gör just nu!


En bild sen i våras när jag, syster och svägerskan var iväg och var
"modell för en dag"
Systers skor som jag har på mig e sååå snygga..


Yey!

Sitter här med ett fånigt flin på läpparna, världens bästa man (d.v.s. min) vet verkligen hur man gör frugan lycklig!
Just nu är det ett par sjukt snygga pjucks påväg mot gula huset, jag väntar dem på fredag och alltså i.s.f. lagomt till julbordet..
Kvällen spenderas nu med titt på kommissarie späck.


Det är såhär han ser ut: världens bästa man

snödag

Söndag idag igen och det har myssnöat hela dagen.. Var ut en sväng med bruttorna på eftermiddagen, satte dem på pulkorna och drog till mor och far för lite kaffe.






Lutar åt att jag kokar lite glögg och tar upp tillsammans med pepparkakor och ädelost å har en myskväll framför tv:n, e ju "va blir det för mat" så det blir det nog titt på..

Min dag i bilder


Tillbringade förmiddagen med jobb


Sen sminkade och stylade jag syster som skulle på party


Nu väntar taco-kväll med svägerska och sambo


Senare blir det glögg och pepparkakor

Kaffe

Har ett gigantiskt starbucks-sug så om någon ville vara så snäll å öppna en "butik" i min omnejd skulle jag bli väldigt lycklig. Iof är det nog tur att det inte finns nån här för då skulle mina stackars små prinsessor behöva följa med mamma dit varje helg (minst!).
Tyvärr är jag så lat idag att jag orkar inte ens brygga kaffe utan får hålla till godo med te, 70% choklad och clementiner. Men jag klagar inte allför mkt, är ju helt ok det oxå!


Bilder från gårdagens konsert

Tog några bilder igår när vi va på Stone sour konsert, en som var mkt bra måste jag säga med bra blandning på låtar och proffsigt mellansnack. Hemvägen dock var ingen höjdare, medelhastigheten låg nog på 80 eftersom det yrde så mkt snö så man såg max 50-100m framför sig så vi var hemma först vid ett tror ja det var.. Hade haft stor användning av Clear eyes idag eftersom kaffe bara hjälper mot tröttheten och inte mot rödheten i ögonen så idag stod jag och jobbade alldeles rödsprängd i ögonen.






Besatthet

Sachiko Rare SEK 699, Rare Fashion - NELLY.COM

Silver Bandeau Dress SEK 499, Rare Fashion - NELLY.COM

Vet inte hur-var-när men däremot vet jag att dessa två kommer att återses hemma i gula huset på nåt sett..
Är ju så besatt att jag t.o.m. drömmer om dem!

Sen kväll

Jobbdag igen, har sagt det förut men jag trivs så himla bra med mitt jobb! Tycker verkligen att det är jätteroligt. Har en kväll nu med förberedelser inför morgondagens konsert vilket innebär färg och plock av ögonbryn, tvätt av håret, ansiktsmask, val av outfit och bara myspys här i vårat julehus.. Imorgon bär det av till el stockholmo för att lyssna på stone sour, blir trevligt att få höra lite skönsång av Corey Taylor som är en av mina absolut favorit-sångare. Nu blir det nog en kopp te och clementin.


Snodde ett "fråge-formulär" (tidsfördriv)

När går gränsen vid otrohet? Inget jag funderat speciellt mkt på, beror nog på situationen
Är du romantisk? Lagomt, i perioder
Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? Min
Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? Omtänksam?
Vad är viktigt i ett förhållande? Att man är på samma nivå
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? Japps
Har du lekt med någons känslor? Inte medvetet isf
Hur många har du varit ihop med? Vet inte riktigt, två seriösa iaf
Hur länge höll ditt längsta förhållande? 7½ and still going strong..
Hur länge var ditt kortaste? Ingen aning..
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Vill vara i ett förhållande om det är med rätt person
Är du en bra pojk/flickvän? Hoppas det
Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? Gubben
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? vet inte riktigt, 22 och 29 kanske?
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? Namn. nej..
Har du mest blivit dumpad eller dumpat? Ingen koll
Hatar du ditt ex? Nä, neutrala känslor
Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? Nope
När du vill ha någon, vad gör du? Visar det
Hur skulle den perfekta dejten se ut? Med rätt person spelar det inte så stor roll
Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv? Min man
Om mannen i ditt liv skulle vara otrogen, vad skulle du göra då? Bli sårad
Vill du gifta dig? Varför/Varför inte? Already there
Blir du lätt kär? Tror ja inte
Vad faller du för? Vet inte riktigt, allt måste väl kännas rätt antar ja, är väldigt viktigt att man trivs och har roligt i varandras sällskap
Vad är det mest avtändande du vet? Killar som använder pengar som raggnings-metod
Hur viktigt är det att man har något gemensamt? Väldigt, iaf i längden.
Har du fått ditt hjärta krossat? Förmodligen, men det är lagat nu..
Hur raggar du? Vet inte, är mig själv?
Har du en ”utseendetyp” hos killar? Hårda, tuffa?
Vem var din första kärlek? Minns inte riktigt om jag ska vara ärlig, när börjar man räkna?
Vad tycker du om att ligga på första dejten? Kan väl va skoj
Vad tycker du om one night stands? Samma svar som ovan?
Är kärlek allt i livet? Ja, men då menar jag all sorts kärlek inte bara som den jag har till min man utan även mina döttrar, familjer, vänner, jobb, intressen m.m.

Snodde detta från http://angelicacarlsson.blogg.se/

Ledig

Är riktig vinter ute idag, inne gör vi jul. Lite tidigt, jag vet! Men samtidigt så spelar det inte så stor roll, är ju trots allt bara en gång om året så det är ju lika bra att dra ut på det, dessutom är det ju nu före som det är så tokigt mysigt.. Kanske att grannarna börjar ifrågasätta min mentala hälsa (om de inte redan gör det) men julen är inget vi (läs jag) kompromissar med här i gula huset.


Morgonvy från köksfönstret


Vintervit björk


Glöggpremiär idag


Idag åkte det upp lite mer (tapeterna ser gula ut i morgonsolen!)


I prinsessornas rum

"funday-monday"

Har blivit lite lätt "skadad" av gubbens koll på nåt program som finns på youtube.. Karln har döpt måndagsprogrammen till funday-monday, riktigt katchigt måste jag säga och nog sätter det sig på hjärnan.
Men ja, idag är det måndag, en vecka närmare jul (jippie!!) om man ska vara exakt så är det 39 dagar kvar. Jag är en sån där galen person som är löjligt förtjust i just julen så nu börjar min favoritperiod på året (yes, t.o.m. bättre än sommaren).

Hade en trevlig dag på jobbet, vet inte varför eftersom det egentligen inte var något utöver det vanliga som hände men har trots det en riktig "jag älskar mitt jobb-dag". Hur som helst så är jag iaf på riktigt toppenhumör just nu.
Snön kommer ner idag igen, skulle tydligen bli kallt sa gubben så vi får hoppas att det ligger kvar några dagar också. Det ända som e tråkigt är att mina fina våg-lockar försvann på väg till bilen så nu är det mer ruffs-tuffs men det funkar väl det å.





Detta spelas just nu i mina lurar:




Farsdag

Så idag är det alltså farsdag, inget som vi egentligen firar. Det till trots fick gubben en present (även om den är lika mkt till mig oxå), vi och svägerskan med fästman ska till borlänge på ett besök på kupolen, lite käk och sen kolla på Raised fist. En dag som jag ser fram emot iaf, tänkte t.o.m. försöka få alla julklappsinköp färdigt då (de allra flesta avklarades ju i London).




Det är skönt att veckorna går fort fram för idag åkte julgardinerna upp i köket (tok-mys), vi hinner inte så mkt i veckorna och idag fanns både tiden och lusten så jag tänkte varför inte..




När tjejerna såg att det var jul krävde de att mamma skulle ner i
källaren och leta fram tomteluvorna.

Eftermiddagen tillbringades hos svärmor och svärfar med god mat och fika.


fredagkväll

Tänkte passa på och tacka min underbara gubbe för en trevlig kväll igår! God mat, trevlig fika samt rolig rulle.. Kan man önska nåt mer? Tror inte det! Är så glad att jag får dejtas lite ibland, är väl dumt att sluta med det bara för att man varit tillsammans ett bra tag..
Idag på jobbet hjälpte min arbetskompis mig med att få håret färgat, skönt att få det fresht igen. Kvällen tänkte jag tillbringa här framför datorn med raised fist i lurarna och, även om jag kanske inte bör erkänna detta: wow-nörda lite.. Bara jag kan flirta lite med älsklingen så att spelet funkar igen!

en vit dag

Idag är det vinter hemma hos oss! Vilken tur att jag gillar den (så länge det inte är slask)
I lördags var jag med chefen och en till på jobbet på hockeyfesten, en riktigt rolig tillställning. Började med lunch, sen brynäs-frölunda, middag, underhållning och dans. Glömde kameran hemma och mobilen tar värdelösa foton så det blir inga bildbevis..
Har idag snaggat gubben så nu e han en riktig hunk igen, trevligt eftersom vi ska på date imorgon. Vi hade tänkt oss church street och sen bio. Kanske ska ta och boka biobiljetterna nu när jag ändå sitter här. Due date blir det titt på (med Robert Downey Jr).
Besökte gymmet idag igen tillsammans med min gym-kompis, det är väldigt behagligt såhär efteråt. Börjar inse varför jag gymmade så mkt förut (när man hade tid till sådant hela tiden), så nästa vecka blir det inköp av gymkort.


Är inte riktigt såhär mkt vinter än men snart kanske..

RSS 2.0