pustar ut!

Puhh! Vilken dag, vi har haft full fart här hemma från 05.30 imorse till typ nu.. Började med att rensa det värsta på förmiddagen, sen när lillis sov middag tog ja och vovven en skogspromenad. Jag älskar att vara ute i skogen på hösten! Efter det var det matdags och sen en tur tillsammans med prinsessorna, mamsen och vovven för lite blåbärs-plockning. Hittade inte jättemycket men iaf tillräckligt med blåbär.
Sen hann vi bara innanför dörren när stor-sessan och gubben skulle börja tvätta och städa bilen, lill-sessan ville vara ute och leka så ja passade på att börja med gräsmattan men som det så ofta blir när man har smått så tröttnade tjejen snart på att mamma va så tråkig så jag hann bara med halva mattan, får försöka hinna klippa resten imorgon! Så vi tog ner några äpplen från trädet som vi tänkte använda imorgon vid äppelscones-bakning.
Sen handling, läggning, matlåde-lagning, kokning av blåbärsmarmelad som precis ställdes in i kylskåpet för svalning och nu sitter ja och älsklingen här en snabbis innan det blir filmmys.. Hmm, undrar vilken rulle det blir?! Gubben hade tre med sig hem från hemmakväll igår: "I love u phillip morris", "Clash of the titans" och "En galen natt". För mig spelar det absolut ingen roll, vill ju se alla tre!



Hade bärstolen på ryggen eftersom lillis är alldeles för liten för att klara av att gå själv i skogen!
Synd bara att hon inte visste det så hade jag inte behövt släpa på den i onödan..



Från en av min och tjejernas tidigare utflykter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0