fredagsmys

Vi har jobbat endel för våra rutiner gubben å jag men måste säga att nu när de sitter som en smäck är det helt underbart! Jag/vi har så mkt tid över till "annat" så jag har blivit en riktig njutningsmänniska. Efter läggning av prinsessorna hamnar vi antingen tillsammans här i "kontoret" framför våra datorer med lite småsnack och slösurfande/spelande eller om det visas något bra på rutan däruppe så hamnar vi tillsammans där i soffan/fotöljen för lite myspys-tittande på tv.. Låter kanske inte superroligt men för mig känns det helt underbart just nu, å så kan man ju liva upp det nångång ibland med nåt party eller liknande.. Annars på helgerna tycker jag allra bäst om att umgås med min underbara familj och vara ute i naturen (synd att inte gubben delar natur-intresset med mig dock).
Idag är det alltså fredag och enligt våra rutiner blir det då fredagsmys efter dagis och innan läggning med nåt litet snacks och det är mkt uppskattat, det brukar oxå bli lite dans och sång i köket till olika barnvisor.
Nu har jag även lyxat till det med fredagsmys för mig idag bestående av godis, bubbelbad, hårtvätt(försöker hålla mig till en, max två ggr/vecka) +inpackning och nu sitter jag här bredvid älsklingen med en ansiktsmask på mig och sippar på en kopp vaniljte med honung och mjölk.. Det är sådana småsaker som förgyller svenssonlivet!


Vårat mysiga (och ganska nya) badrum..


Mitt recept för att få min frisyr att fungera som jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0