Dag 11 – Mina syskon

Jag har fem syskon, fyra äldre bröder och en lillasyster.
Min äldsta bror delar jag samma pappa med, han är 17år äldre än mig och alltså redan uppe i vuxen ålder när jag var liten. Trots detta har jag alltid räknat han som min bror även om vi inte levat speciellt mkt tillsammans. Mina minnen från förr är att jag alltid varit väldigt stolt över att vara hans syster, å väldigt stolt över hans olika musik-projekt. Kommer ihåg när man satt på skivan (LP) med aquilla å låten africa tror ja den hette, jag var alltid väldigt snabb att tala om att det var min bror som sjöng! Å jag tycker att fortfarande att han är lika begåvad i hans nuvarande projekt - Fretless.
Nästa bror har jag alltid sett på som min "extra-pappa", har alltid kännt att jag kunnat gå till honom med problem om pappa varit upptagen. Det är lika med honom som bror1, jag är väldigt stolt över hans musik å han är helt grym på elgitarren (vilket jag vet att många mer än jag tycker). Han är 9 år äldre än mig och förmodligen därför har han alltid tagit en väldigt beskyddande roll när det gäller mig vilket jag alltid uppskattat.
Bror3 är 7år äldre än mig och även han är musikaliskt begåvad, han gör sin egen musik och då menar jag verkligen egen, spelar in alla instrument, vocals och producerar den själv. Tyvärr tycker han inte om rampljuset annars hade han nog kunnat gå långt (hörs även här att jag är väldigt stolt över denna bror oxå!) Han är en väldigt lugn och sympatisk person som alltid hållit sig i skuggan men jag har alltid vetat att han har full koll på mig och sett till att jag sluppit massa tjafs med det ena och andra.
Bror4 är 5år äldre än mig, han är den som öppnade ögonen för träningen riktigt på mig. Han är även brudmagneten som nästan alla kompisar vid något tillfälle haft nån sorts intresse för. Är väl den av mina bröder som jag umgåtts mest med, förmodligen eftersom jag nog är ganska lik honom i personligheten. Haft många roliga stunder tillsammans med honom under åren och lika här har jag alltid varit stolt över att vara hans syster.
Lillasyster är världens bästa syster som har fått utstått mkt retandes och "hård uppfostran" från mig men jag hoppas att hon vet att jag älskar henne och aldrig gjort något för att vara taskig utan är bara en riktig retsticka..
Hon har alltid varit väldigt duktig på idrott och en riktig sport-tjej, dessutom är hon ju en riktig pangbrutta så självklart är jag mäkta stolt över att vara hennes storasyster och jag försöker balansera storasyster-rollen med kompis-rollen så gott det går eftersom jag som syster känner mig beskyddande men har väldigt trevligt tillsammans med henne oxå så ibland tar kompis-Jenny över..

Så det var lite kortfattat om mina syskon: världens bästa syskon som jag älskar allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0