Dag 2 – Min första kärlek

Eftersom jag alltid varit svag för snygga killar har jag lite svårt att sätta fingret på den här rubriken. Var börjar man räkna? Första förälskelsen, han som fick första kyssen, första dejten, första förhållandet? Jag väljer första förälskelsen..
För mig inträffade den nånstans när jag gick i typ ettan eller tvåan och offret för denna förälskelse var en 21 år äldre skönsjungande amerikan. Väggar och tak i mitt rum vid den tiden var nästan tapetserat av olika idolbilder på denna karl tillsammans med övriga grupp-medlemmar.
Självklart var det mina bröder som introducerade denna grabb för mig å jag var helt såld redan från början, vem kan motstå en sådan röst liksom? Att jag dessutom kunde sjunga med i min favoritlåt gjorde ju inte saken sämre heller: xl-light, fanta, sprite! tejk maj händ, vir åff to nevve evve länd!
Först flera år senare insåg jag att det inte var olika läsk-sorter som låten handlade om..
Mannen jag föll totalt för var alltså ingen mindre än mr James Hetfield, sångare i Metallica.
Så tydligen var det en man i 30års-åldern med långt lockigt hår, hårda dryckesvanor, mkt svordommar, underbar röst och skinnbrallor som var idealet för 8-åriga versionen av mig..
Bad boys redan då alltså!




http://svenska.yle.fi/vega/program/hundrahits/artist.php?id=465

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0